torsdag 3. september 2009

Fotball og penger



Vi går en spennende fotballhelg i møte. Både Kamerun og Norge skal ut i viktige VM kvalifiseringskamper, og jeg gleder meg til å se av flere grunner. For det første hadde det vært kjekt hvis Kamerun klarte å kvalifisere seg til VM, for det andre har jeg nettopp satt inn penger på Unibet, og har et stort ønske om å øke summen på den kontoen.

Gunstige fotballresultater og hyppig tipping har ført til at økonomien min har fått seg en etterlengtet oppsving. Bankkontoen har lenge vært bunnskrapt, og siden jeg ikke før lønn før den tolvte, trenger jeg virkelig pengene.

Eller gjør jeg det? I disse dager strever kamerunske foreldre med å betale ungenes skolepenger. Denne summen tilsvarer ofte flere månedslønner. Hvis de kommer på sykehuset må de betale en tilsvarende stor sum.

Jeg får leiligheten dekket av NMS og har aldri hatt problemer med å betale for mat. Hvis man ser bort fra året på Sagavoll har all min skolegang vært gratis.

Kamerun er på 144. plass av 179 land på FNs liste over levevilkår. Det skurrer litt at jeg skal komme fra velferdsstaten Norge og hevde at jeg trenger pengene jeg vinner i tipping.

Selvkritikk er herved tatt.

3 kommentarer:

  1. Fornuftig sagt Føkkis.
    Dog ikke noe galt i å tilføre kapital via Unibet ;)

    SvarSlett
  2. Sosionom Erlandsen7. september 2009 kl. 09:41

    Jeg er meget imponert over hvor reflektert du skriver Føkland! Det virker som du har blitt en smule mer fornuftig allerede! :) Jeg er veldig, VELDIG imponert! :)

    SvarSlett
  3. Haha eg må sei eg e imponert overt kommentarene du får på bloggen Maui.

    SvarSlett