søndag 1. november 2009

En fin søndag

Dagen startet overraskende nok med at jeg sov lenger enn jeg noen gang har gjort her nede - helt til 0945. Etter jeg flyttet til Kamerun har nemlig A mennesket i meg måttet gi tapt for tidlige soloppganger og varmt soverom.

Frokosten besto av Cornflakes og nyinnkjøpt melk. Melken er fetere enn hva jeg er vant med, men alt går i grisen. Etter frokosten så jeg at misjonæren Andreas satt ute ved steinbordet sitt. Jeg tok med kaffekoppen og gikk bort, og vi fikk en fin morgenstund der vi blant annet planla hvilke Wii spill som står for nedlasting.

Deretter var det duket for middag på Coffe Shop, etterfulgt av kaffe ute på terrassen til Hilde Marie. På kaffefronten går det i Nescafes pulverkaffe, noe jeg trives godt med.

Da vi satt der kom gartneren Mossa bort for å kikke på bildene Hilde tok av oss når vi spilte fotball. Han var veldig fornøyd med å se bilder av seg selv, og forklarte meg hvor i byen man kan fremkalle bilder. Som om ikke dette var nok, fikk jeg ”franskskryt” av Hilde, noe som alltid er stas.

På kvelden inviterte Hald jentene Idunn og Pernille til kveldsmat og ligretto. Haldingene imponerte med hjemmelagde kanelboller, brunost og norsk melkesjokolade. Ligrettoen var som alltid fascinerende. Jeg er nok ikke skapt for dette spillet, men en likesinnet sykepleiestudent gjorde sånn vi kunne dele sisteplassen.

Det er et resultat jeg er mer enn fornøyd med, og var er kjekk avslutning på en fin søndag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar