torsdag 1. oktober 2009

Must


Ngounderes store sønn i mine øyne er en lokal kunster ved navn Must. Om det skranter litt på talentet, tar han det igjen med et lurt smil og vinnende vesen.

Men Must kan andre ting enn å være kunster. For et par uker siden skaffet han lærer-Lena en Jako papegøye. Dette er verdens mest intelligente papegøyerase, og kan visstnok få mentalitet på nivå med et 4 år gammelt barn. Så nå har HM og jeg gitt han i oppdrag å skaffe oss to eksemplarer Jako papegøye.

Men papegøyer er ikke det eneste Must kan få tak i. En av mange ganger han har vært på døren til lærer-Lena, kom han med dette sitatet: ”Er du interessert i gull? Eller hva med litt diamanter?” Det er ingen tvil om at Must har kontaktene på plass.

Men tilbake til kunsten. Mange vil hevde Must er en direkte dårlig kunstner, noe jeg på sett og vis kan si meg enig i. Maleriene oser ikke dyktighet, men selvtillitten er det ingenting å si på. ”Dette er veldig bra! Sjekk denne gode kvaliteten”, er mye brukte sitater. Dette sier han også om de hjemmelagde rammene sine. Og hvis de er skjeive, noe de stort sett er, skylder han på andre ting enn seg selv: ”Det var visst litt dårlig kvalitet på dette treverket”.

Jeg synes det er flott å se at han klarer være fornøyd med egne ferdigheter, til tross for at de fleste andre ikke er det.

Legger ved noen bilder, så kan dere dømme selv:

Her demonstrerer han god kundeservice og viser hvordan et Must bilde skal henge.

Skjeivt og litt rart plassert.

1 kommentar:

  1. eg syns han va ganske flink =) spesielt den kor de spele trommer! virke som ein kul fyr!
    Kristian

    SvarSlett