tirsdag 20. oktober 2009

Tid før høstferie og Champions league


Da er det tid for høstferie her i Kamerun og jeg skulle akkurat til å begynne å pakke. Det får vente litt, det blir jo for dumt å pakke før helt i siste liten.

Turen går nordover til en by som heter Maroua. Planene for oppholdet er ikke helt sikre, men en tur til Tchads hovedstad Djamena blir det iallefall. Dette er en by som av diverse turistkataloger blir beskrevet som en stor landsby og et sørpehull. Men jeg synes uansett det virker kjekt å ha vært der.

Av underholdningsartikler skal jeg ha med min usedvanlig lite oppdaterte ipod, samt kvalitetslitteratur av Johan Harstad.

Men før vi kjører fra misjonsstasjonen klokka 0700 (!) i morgen tidlig er det tid for Champions league. Jeg har nemlig gått til innkjøp av både TV og kabel. TV en er ikke av den helt vanlige sorten. Den ble kjøpt av en reparatør, har innebygd tetris, er laget av mange ødelagte TV er, lager visse ulyder og kostet i underkant av 500 kr.

Det kan se ut som om reparatøren har tatt seg visse kunstneriske friheter, for jeg får bare inn 5 kanaler, mot 22 som er det vanlige.

Dette har blant annet ført til at jeg ikke fikk sett helgens kamper i Premier League, men jeg klamrer meg til håpet om å få sett CL i kveld.


Mitt sjarmerende fjernsyn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar