onsdag 16. desember 2009

Juleavslutning sportsklubb




I går hadde vi juleavslutning med sportsklubben for de mellom 6 og 8 år. Vi hadde den i hagen min, og det kom mellom 20 og 30 unger. Vi sang litt og hadde noen typiske 17. mai leker i tillegg til de vanlige lekene. Til slutt fikk ungene popkorn, snop og jus.

Dette innlegget burde egentlig vært en dedikert hyllest til min kollega Bosco. Han er virkelig et funn, og har blitt en god venn av meg. Det var han som mente sportsklubben burde ha en skikkelig juleavslutning, og jeg kunne ikke blitt mer enig.

Uten Bosco hadde det ikke vært mulig å gjennomføre sportsklubben. Han er en god leder, og har imponerende kontroll på barna. Enkelte ganger føler jeg meg litt som en statist, og synes jeg bidrar litt for lite. Spesielt i starten plaget dette meg en del. Men etter hvert som tiden har gått, har jeg blitt utfordret til å lede flere og flere av aktivitetene, og selv om han fremdeles styrer det meste av showet er jeg fornøyd med at jeg i alle fall er mer aktiv nå, enn jeg var for et par måneder siden.

Adventstiden nærmer seg slutten, og i morgen setter jeg nesen mot Kribi, et feriested sør i Kamerun. Håper alle der hjemme har en fin førjulstid, og en flott ferie når den tid kommer.


5 kommentarer:

  1. Eg bler heilt imponerte når eg lese om alt du gjør i Kamerun! Du e ein utrolig viktig ressurs, og Gud har nok satt deg på rett plass. Håbe du får ein velsigna høytid i Kamerun og at det gpr bra me deg:)

    Klem Karen Malde

    SvarSlett
  2. Kanskje alt i universet er styrt av tilfeldigheter, hvem vet? Har dessverre ingen vittig kommentar. Kommer til og med ikke med en ironisk kommentar rettet mot de økonomiske forholdene i Afrika. Kanskje begynner et hjerte å banke på julaften når familien samles rundt festmåltidet.



    Klem Den blaserte middelklasse


    (Dansen virket forresten lite korigrafert, noe videoen bar preg av. Er dulting den nye valsen?)

    SvarSlett
  3. liker å lese! prøve å forestille meg at jeg er i kamerun. en helt annen virkelighet enn min. hørtes ut som et godt opplegg dere hadde hatt for ungene!
    du skriver godt, marius - fortsett med det! :)

    SvarSlett
  4. Så kosli :) Dåke e flinke!!! Hilsa Bosco fra meg! Håpe du hadde en fin jul å at du likte Kribi! Sku gjort mye for å tatt meg en uke og to og tre ned der om ikkje så lenge!! Her hjemme e da snø og deilig vintervær! Men savne til tider varmen i Kamerun! Åsså alle dåke då! Hils godt nyttår til alle sammen å nyt tiden! :) Klem fra Mona

    SvarSlett
  5. God jul og godt nyttår, Mario! Håper jula har vært fin, til tross for at den ble feiret uten familie i Kamerun! Gleder meg virkelig til du kommer hjem igjen! Savner deg!

    Hilsen Leif Andreas Kvamme Erichsen

    SvarSlett