onsdag 2. desember 2009

Bispeinnvielse


Søndag var det duket for bispeinnvielse i Milleniumskirken. Anledningen var at han som tidligere hadde rollen som kirkepresident ble innsatt som EELCs nye biskop. Kirken var proppfull, og det var også dagens program.

Ulastelig antrukket i min nyinnkjøpte tradisjonelle drakt og med tendenser til skjegg i ansiktet, følte jeg meg som en malplassert muslim der jeg satt. For øvrig var vi i kirka i seks timer, noe som er personlig rekord.

Det var fint å få lov til å ta del i denne seremonien, og jeg tror egentlig ikke jeg klarer sette meg inn i hvor stor denne dagen var for Kamerunerne. Programmet startet nemlig på onsdag, og ble ikke avsluttet før seint på søndag.

For øvrig har det vært mange norske gjester her for å delta under innvielsen og det var spesielt kjekt å få hilse på gamle storheter som biskop Olav Skjevesland og Krf politiker Kåre Gjønnes. De har mye kunnskap, og jeg lærte mye bare av å sitte og lytte til dem.



Bildene er tatt av Ole Henrik Kalvenes, som har avsluttende fotopraksis i NMS.

2 kommentarer:

  1. Kjedet du deg litt? Hadde du et pair til å skrive på? Ble du ekstra lenge på do når du først kunne snike deg unna?

    Lurer forresten på i hvilken grad Kåre Gjønne er en gammel storhet? For hvem? Hva har han gjort? Er de norske kunnskapskilder ungdommen bør flokke seg rundt? Kjedet du deg litt da du satt å lyttet til dem? Ble du ekstra lange på do når du først kunne snike deg unna?

    SvarSlett
  2. Er det mulig å kunne bruke Ole Henrik Kalvenes etter han har avsluttet sin fotopraksis i NMS til profesjonelle oppdrag?

    Tror det var en stor dag for mange Kamerunere, men en liten fyr må sikkert ha kjedet seg ihjel, kunne ikke ha brydd seg mindre. Ville heller lekt på åpne solbadende savanner

    SvarSlett