mandag 14. desember 2009

Samling for foreldreløse barn

Den første søndagen hver måned arrangerer sosialavdelingen på sykehuset en samling for foreldreløse barn. I går var det William som hadde ansvaret, og jeg fikk lov til å bli med.

Samlingen begynte med litt samtale om løs og fast, og de som var eller hadde vært syke, fikk fortelle om det. Så stod et lite ord for dagen for tur. Jeg forstod ikke veldig mye, men mener at det handlet om å ta de riktige valgene i livet.

Etterpå var det litt praktisk info, og siden mange hadde sagt de var småsyke gav William dem mange tips om hvordan man kan holde seg frisk på denne tiden av året. Her er det nemlig tørketid, noe som betyr store mengder støv og kalde netter.

Neste stopp var et annet område på sykehuset og nå stod utdeling av gaver for tur. Givere har ført til at sosialavdelingen har råd til å dele ut gaver annen hver måned. Hver enkelt av barnene fikk en pose som inneholdt ris, nøtter, olje og såpe.

Det var sterkt å få være med på denne utdelingen. Barna var takknemlige, og det er ingen tvil om at maten de fikk utdelt kommer godt med. Jeg beundrer arbeidet William gjør med disse barna, og jeg er glad jeg fikk muligheten til å være med i går. Det blir ikke siste gang.



Hvis noen ønsker å støtte NMS sitt arbeid i Kamerun, kan dere finne en oversikt over de ulike prosjektene her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar